Pisanie to moje zamiłowanie

Blog o wszystkim

admin 24.09.2020

Naturalne formy jedzenia

Kiedy jesteś nastolatkiem i chcesz schudnąć, ścisła dieta może nie być najlepszym wyborem. Zamiast tego można spróbować „diety kwaśnej” - diety opartej na roztworach zasadowych. Możesz dodać cukier i wodę do diety, aby zmiękczyć żywność. Roztwory alkaliczne zmniejszają wchłanianie z nich glukozy i zawracają ją do wątroby w postaci kwasu, co usprawnia działanie enzymów biorących udział w metabolizmie.

Pamiętaj, że kwasotwórcze działanie witaminy C odpowiada za produkcję insuliny i substancji zapalnych, a także pomaga neutralizować niebezpieczne dla naszego zdrowia wolne rodniki. Jeśli więc nasza dieta nie zawiera żadnych dodatków i jest prosta - co możemy jeść, aby cieszyć się dobrym zdrowiem metabolicznym?

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest powrót do „naturalnej” formy jedzenia. Aby dieta była skuteczna, warto wprowadzić do diety nowe, dostępne bez recepty produkty. Ważne jest również, aby całkowicie zrezygnować z fast foodów. Takie potrawy są obrzydliwe i często towarzyszą im niezdrowe kolory żywności. Na szczęście kolor naczyń możemy zmienić za pomocą kąpieli kwasowej.

Zabiegi alkaliczne dla każdego

Barwienie żywności to nie tylko barwienie. Do potrawy można dodać świeże owoce i warzywa, dodać kilka kropel olejku z dzikiej róży i nie zapominać o likierach. Świetne są też herbaty ziołowe, toniki i witaminy A i B. Sprawdź nasze propozycje poniżej.

Dieta dla osób z grupą krwi AB

Jest to najmłodsza i stosunkowo rzadka grupa krwi w Polsce. Ze względu na większe ryzyko zachorowania na raka i choroby serca osoby z tej grupy powinny bezwzględnie unikać czerwonego mięsa. Ryby, owoce morza i nabiał są znacznie lepsze dla tych ludzi. Warto również wprowadzić do tej diety spożywanie zielonych warzyw i ananasów, które są bardzo dobre pod względem regulacji węglowodanów. Osoby z grupą krwi AB powinny ostrożnie spożywać pokarmy na bazie roślin strączkowych - głównie ze względu na zaburzenia hematologiczne i metaboliczne.

Co dla osób z grupą krwi 0?

Grupa krwi 0 to najstarsza ewolucyjnie grupa krwi - świadczy o tym brak antygenów grupowych, jedynie obecność antygenu H i czynnika Rh. Osoby te mogą spożywać większe ilości mięsa i powinny starać się uzupełniać niedobory jodu - wynika to głównie z dość częstej w tej grupie niedoczynności tarczycy. Warto wzbogacić tę dietę o ryby, owoce morza, mięso, szpinak, brokuły - wymienione tutaj warzywa są szczególnie ważne ze względu na ryzyko niedoboru żelaza. W klasach należy unikać ziemniaków, pestek słonecznika i niestety picia piwa.

Ponieważ na podstawie badań naukowych udało się udowodnić, że grupy krwi mają istotny wpływ na występowanie niektórych zaburzeń metabolicznych, hormonalnych i immunologicznych. Oddziaływania immunologiczne w przypadku pewnych antygenów grup krwi są tak specyficzne, że może dojść do powstania oporności krzyżowej na określone rodzaje substancji spożywczych. Spożywając produkty zgodnie z grupą krwi, mamy szansę zachować zdrowie i dobre samopoczucie.

Szczupła sylwetka to marzenie większości kobiet i mężczyzn. Często, aby to osiągnąć, musimy całkowicie zreorganizować swoje życie, na czele z odpowiednią dietą i treningiem. Jednak walka jest warta poświęcenia, bo oprócz pięknej sylwetki w efekcie zyskujemy również zdrowie organizmu. Zdrowe odżywianie i sport to najlepsze rzeczy, na które możemy sobie pozwolić.

Produkty, które warto włączyć do diety

W walce o piękną sylwetkę nie powinniśmy zapominać o zdrowej i zbilansowanej diecie. Bardzo ważne jest dostarczenie organizmowi dużej dawki zdrowych produktów, które pomogą nam w walce ze zbędnymi kilogramami. Najważniejszy jest tu błonnik, który oprócz usprawnienia metabolizmu, powoduje również uczucie sytości, przez co rzadziej sięgamy po coś do jedzenia. W diecie są również świeże owoce i warzywa, picie zdrowych soków i koktajli. Niezastąpione będą również zdrowe kasze (jęczmień, kasza gryczana, kasza bulgur). Nie można też zapominać o piklach (kapusta kiszona, ogórki kiszone), które oprócz regulacji metabolizmu dostarczają nam także cennych substancji, w tym probiotyków. Duże znaczenie mają również wszelkiego rodzaju produkty przyspieszające metabolizm.

Popularne produkty, które przyspieszają metabolizm

Podobnie jak w przypadku większości diet, bardzo ważne jest spożywanie pokarmów, które w naturalny sposób przyspieszają metabolizm. To dzięki nim szybciej i skuteczniej pozbędziemy się niechcianego tłuszczu. Jakie pokarmy przyspieszające metabolizm powinieneś jeść? Zaleca się spożywanie grejpfruta i kiwi. Do potraw należy dodawać przyprawy, takie jak papryczki chili, imbir, gałka muszkatołowa czy słodkie: cynamon. Pikantne potrawy nie tylko rozgrzewają, ale także poprawiają metabolizm. Wszelkiego rodzaju kasze, kiszonki, zakwas naturalny, np. sol

Tagi: jak schudnąć, aktywność fizyczna, zdrowa żywność,